ADVICE BROKER s.r.o

Aktuality

Chystáte se za hranice? Cestovní pojištění: Důležité rady před dovolenou

01/07/2014

Že není radno jezdit do zahraničí bez cestovního pojištění, to vám poví kdekdo. Na co ale dávat pozor při jeho nákupu? Přinášíme základní přehled. A jako bonus: pět nejčastějších výluk, tedy situací, kdy pojišťovny nechtějí platit.

Máte asistenční službu?
V zahraničí, zvlášť pokud neovládáte dokonale jazyk, se může být v případ průšvihu k nezaplacení „přítel na telefonu“, který s vámi hovoří česky a dokáže vás průšvihem provést. Důležitou součástí cestovního pojištění je tedy podpora asistenčních služeb, které jsou připraveny klientovi poskytnout pomoc 24 hodin denně a hovoří s ním v českém jazyce. S operátory asistenční služby může klient konzultovat postup při řešení problému, v případě potřeby je mu zajištěna koordinace řešení. Rozsah asistenčních služeb je závislý na sjednaném typu pojištění, dílčích limitech pojistného plnění i na konkrétní pojišťovně a je vždy uveden v pojistných podmínkách. „Abyste se mohli na asistenční službu obrátit, mějte při sobě vždy telefonní kontakt, výhodou je i znalost čísla pojistné smlouvy,“ radí vedoucí oddělení komunikace České asociace pojišťoven Marcela Kotyrová a dodává: „Škodu nahlaste hned, jak je to možné. Asistenční služba pomůže nejen řešit aktuální problém, ale také vyhodnotí, na co má konkrétní klient nárok, a dle možností koordinuje situaci tak, aby byla vyřešena efektivně a v souladu s pojistnými podmínkami.“

Ošetření u lékaře
Pokud potřebujete lékařské ošetření, kontaktujte asistenční službu, která vám zprostředkuje návštěvu v nejbližším smluvním zdravotnickém zařízení a doporučí další postup. Zde se prokažte dokladem o platném pojištění. V případě, že ošetření zaplatíte v hotovosti, uschovejte si všechny lékařské zprávy a účtenky.

Pokud nemáte dostatek volných finančních prostředků k zaplacení ošetření, požádejte asistenční službu o poskytnutí garance zaplacení.

Pokud došlo k úrazu cizím zaviněním, snažte se zajistit veškeré informace o tom, kdo vám zranění způsobil (jméno, příjmení, datum narození, bydliště, telefon, pojišťovnu a číslo pojistné smlouvy). „Zajistěte si svědecké výpovědi s podpisy svědků a nehodu ohlaste policii,“ upozorňuje Marcela Kotyrová.

Způsobili jste škodu
Máte-li sjednané pojištění odpovědnosti za škodu, hradí náklady poškozené straně vaše pojišťovna. Konzultujte vzniklou situaci s asistenční službou dřív, než se rozhodnete vaši odpovědnost za škodu uznat. V případě rozporů (necítíte se vinni, odmítáte spoluvinu) trvejte na nahlášení nehody policii. Vždy zkontrolujte, zda jsou zdokumentovány správně všechny skutečnosti nehody (svědci, foto, video, plánek). „Nepodepisujte záznamy a protokoly, kterým nerozumíte. Vždy doplňte svou verzi výpovědi v českém jazyce. Pořiďte si vlastní fotodokumentaci škody,“ doporučuje Kotyrová.

Ztracená nebo ukradená zavazadla
I u těchto pojistných událostí je vždy nejlepší kontaktovat asistenční službu, která posoudí, máte-li nárok na krytí ze své pojistky, nebo jestli je třeba uplatnit škodu na dopravci, a nasměruje vás k dalším krokům.

Pokud byla zavazadla odcizena z ubytovacího zařízení nebo z úschovny pro odložení určené, je třeba prokázat, že došlo k překonání překážek (rozbité zámky, poničené dveře a podobně). Vždy je nutné nechat si vystavit policejní protokol. „K zavazadlům patří i vaše sportovní vybavení, například kolo nebo golfová výbava. Jestliže byly tyto předměty odcizeny z uzamčeného pokoje, kryje škodu připojištění zavazadel. V případě, že byly odcizeny z místa k tomu určeného (například stojan na kola před restaurací) je škoda likvidní z pojištění odpovědnosti provozovatele tohoto místa,“ uzavírá Marcela Kotyrová.

Postup po návratu
V zájmu urychlení likvidace nahlaste pojistnou událost pojišťovně co nejdříve po svém návratu do Česka.

Pečlivě vyplňte formulář hlášení pojistné události, zkontrolujte správnost kontaktních údajů, případně identifikaci příjemce pojistného plnění. S pomocí při vyplnění se můžete obrátit na svou pojišťovnu.

Přiložte veškeré doklady – originály zpráv o ošetření úrazu či nemoci, účty za léky či zdravotnický materiál a podobně.

V případě úrazu přesně popište, jak k němu došlo a co bylo jeho příčinou, a zajistěte vyplnění příslušné části formuláře lékařem.

U škody na majetku přiložte policejní protokol, výpovědi svědků, případně fotodokumentaci.

KDY POJIŠŤOVNY NECHTĚJÍ O PLACENÍ ANI SLYŠET: PĚT NEJČASTĚJŠÍCH VÝLUK
Chystáte se na dovolenou za hranice? Gratulujeme. Nezapomeňte na cestovní pojištění. A nezapomeňte, že pojišťovny neplatí rády. Pokud nedodržíte určitá pravidla, nedá vám pojišťovna nic nebo vám vyplatí jen část sjednaných peněz. V řeči pojišťováků se tomu říká „výluka“. Tady je přehled pěti nejčastějších výluk u cestovního pojištění.

Pojistná událost nastala v souvislosti s tím, že jste požili alkohol nebo jiné omamné látky. V těchto případech vám může pojišťovna plnění krátit.
Ke škodě došlo důsledkem úmyslného jednání pojištěného nebo jiné osoby z jeho podnětu.
Pojistná událost souvisí s chronickým onemocněním nebo úrazem, kterým jste trpěli již před sjednáním pojištění a které není stabilizováno.
Často jsou z plnění vyloučeny extrémní sporty. Ty jsou vždy specifikovány v příslušných pojistných podmínkách, se kterými je vhodné se seznámit před sjednáním pojištění.
V případě těhotenství má každá pojišťovna v pojistných podmínkách vždy stanoveno, do jaké doby se pojištění vztahuje na léčení či operace související s těhotenstvím, případně s předčasným porodem dítěte. Zpravidla od 26. týdne těhotenství již toto vysoké riziko žádná pojišťovna nenese.
Zdroj: Česká asociace pojišťoven

Zdroj: http://www.penize.cz/cestovni-pojisteni/287204-chystate-se-za-hranice-cestovni-pojisteni-dulezite-rady-pred-dovolenou 

« Zpět

Kontaktujte nás

+420 725 605 533